Rubriky

· Články
Vlastníci českých médií PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Sobota, 20 Prosinec 2008 16:18

 

Daniel Křetínský (ČR), Patrik Tkáč (Slovensko)

Životopis D.K.: Daniel Křetínský původním povoláním právník, který v roce 1999 začal pracovat pro investiční skupinu J&T, kde se v roce 2003 stal partnerem s podílem na zisku. V roce 2004 vstoupila J&T zastoupená právě Křetínským do fotbalového klubu AC Sparta Praha. Klubu se ale pod jeho vedením příliš ekonomicky nedaří, a tak se pravidelně spekuluje o tom, že se J&T Sparty zbaví. J&T již dříve vystupovala na mediálním trhu jako hlavní investor zpravodajské televize Z1, kterou ovšem po několika letech pro špatné hospodářské výsledky prakticky ze dne na den zavřela. Křetínský je mimo jiné předsedou představenstva a spoluvlastníkem Energetického a průmyslového holdingu, který spoluzakládal.

Životopis P.T.: Patrik Tkáč je spolumajitelem a spoluzakladatelem investiční společnosti J&T a je také čestným prezidentem skupiny J&T. (T jako Tkáč, J jako druhý spoluzakladatel Ivan Jakabovič). V roce 1996 vystudoval Fakultu národního hospodářství na Ekonomické univerzitě v Bratislavě a od roku 1997 působí v představenstvu několika společností J&T. (J&T Finance Group a.s., J&T Banka a.s.). Už v roce 1993 ale vydělal první velké peníze díky kuponové privatizaci. Spekuluje se také o tom, že start jeho podnikání usnadnily prostředky z Investiční a rozvojové banky, kterou vedl jeho otec Jozef. Patrik Tkáč to ale odmítá.

Vlastní: Ringier Axel Springer CZ -> Aha!, Blesk, Blesk TV Magazin, Nedělní Blesk, Nedělní Sport, Sport, Abc, Reflex, Sport Magazin, Svět motorů, vlastní též podíl v PNS (První novinová společnost), která je nejvýznamnějším distributorem tisku v ČR


 

Axel Diekmann (Německo)


Životopis
: Narozen 9. září 1944 v Steinhagenu. Ředitel a spolumajitel vydavatelství a nakladatelství Verlagsgruppe Passau a New Media Publishing GmbH. Společnost je jedním z největších evropských vydavatelů regionálních novin. Působí v Německu, Polsku, české republice a na Slovensku. Denně čte deníky vydávané skupinou VGP více než 17 milionů čtenářů. V roce 2002 obdržel Axel Diekmann od premiéra Edmunda Stoibera Bavorský řád za zásluhy.

Vlastní: Vltava Labe Press -> Český deník, Moravský deník -> 71 regionálních deníků, 23 regionálních týdeníků, Denik.cz

 


Tomáš Chrenek (Slovensko/ČR)

Životopis: Narozen roku 1964 na Slovensku. Vystudoval na vysoké škole báňské. Majitel ocelářského gigantu Moravia Steel. Spolumajitel filmových ateliérů AB Barrandov. Majitel železných dolů na Ukrajině. Provozovatel a spolumajitel několika moravských nemocnic. V minulosti se zajímal například i o nemocnici Na Bulovce v Praze. Na rodném Slovensku býval honorárním konzulem Kostariky. Chrenek také stojí za společností Pura Vida, která v roce 2010 koupila za 233 milionů Kč bývalý vládní zámek v Praze-Kolodějích.

Vlastní: Barrandov Televizní Studio a.s., Barrandov Studio a.s.

 

Jaromír Soukup (ČR)

Životopis: V roce 1993 absolvoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy. V roce 1991 založil mediální agenturu Médea, která je jediným vlastníkem a která v Česku a na Slovensku vlastní řadu dceřiných firem zabývajících se poradenstvím, výzkumem trhu nebo PR. Soukup svou půjčkou financoval volební kampaň Strany zelených pro parlamentní volby v roce 2006 a spoluvytvářel její ekonomický program V roce 2010 v době předvolební kampaně nepřímo podporoval stranu Věci veřejné výhodnými cenami propagace a inzertních ploch a jeho firmy této straně poskytovaly i analytické a PR služby.

V červenci 2012 ohlásil Jan Fischer při oficiální zahájení své předvolební kampaně, že mezi jeho podporovatele patří i Soukup.

Vlastní: Medea Group, Empresa Média -> Barrandov TV, Týden, Instinkt


Radim Pařízek (ČR)

Životopis: Narozen 1. 11. 1953 v českém Těšíně. Rockový bubeník, skladatel, textař, leader, pianista, zpěvák, podnikatel. Absolvent přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Bývalý agent StB.

Vlastní: Digital Broadcasting (provozovatel Multiplexu 4, spolumajitelem je Vladimír Železný), Rádio čas -> Top média -> Tv Pohoda, Tv Relax, Tv Rebel, spolumajitel sítě rádií Hey

 

Andrej Babiš (ČR/Slovensko)

Životopis: Původem slovenský podnikatel s českým občanstvím, jeden ze tří nejbohatších českých občanů, majitel a v současnosti i ředitel agrochemického holdingu Agrofert. Dle finančního časopisu Forbes jeho jmění v březnu 2012 činilo $1,4 miliardy, čímž je 913. nejbohatším člověkem světa. Časopis Týden odhadl Babišovo jmění na 25 miliard korun. Pod krycím jménem Bureš spolupracoval s STB.

Vlastní: Mafra -> Lidové noviny, MF dnes, iDnes, Lidovky.cz, Expresrádio, Clasic FM, Filte, Óčko TV.  Dále vlastní: AFG Media -> 5+2 Dny, Rádio Impuls, Deník Metro, sponzoruje server Česká pozice

 

Zdeněk Bakala (ČR)

Životopis: Vyučil se dámským krejčím v 80. letech ovšem emigroval do USA, kde vystudoval University of California v Berkley. V roce 1994 založil investiční společnost Patria Finance, kterou v roce 2000 prodal belgické skupině KBC (mj. vlastník ČSOB). V roce 2004 ovládl Bakala OKD. Původ prostředků, díky kterým toho dosáhl, je nejasný. Patří mezi 1000 nejbohatších lidí planety. Známý je i díky svému manželství s bývalou miss Michaelou Maláčovou. Jeho významnou aktivitou je podpora vybraných českých studentů na prestižních zahraničních školách - viz Nadace Zdeňka Bakaly.

Vlastní: Respekt Publishing -> Respekt, Centrum Holdings, Vydavatelství Economia -> Hospodářské noviny, Ihned.cz


 

Zdeněk Porybný (ČR)

Životopis: Narozen 3.12.1945. Většinový majitel a dlouholetý šéfredaktor deníku (Rudé) Právo. Nejdéle sloužící šéfredaktor českých deníků. (Před rokem 89 byl zástupcem šéfredaktora). člen KSě. V devadesátých letech čelil několika trestním oznámením např.: Trestný čin porušování závazných pravidel hospodářského styku, porušování povinnosti při správě cizího majetku či trestný čin podvodu. Zaměření listu se pod jeho vedením vzdálilo jak KSČ, tak komunistické ideologii jako takové.

Vlastní: Vydavatelství Borgis a.s. -> Právo, Novinky.cz


Michael Fleischmann (ČR)

Životopis: Narozen roku 1952. Je průkopníkem soukromého rádiového vysílání u nás. V roce 1990 spustil vysílání prvního soukromého rádia u nás - Evropa 2. Během dvanácti let se mu podařilo rozšířit jeho signál do všech velkých měst a od roku 1994 navíc provozuje celoplošnou Frekvenci 1. Fleischmannova pozice je od ostatních bossů poněkud odlišná, protože není majitelem rádií, ale pouze prezidentem společnosti vlastněné francouzskou Europe Devéloppement.

 

Spravuje: Rádio Evropa 2, Frekvence 1

 

 

Ivan Baťka (ČR)

Životopis: Narozen roku 1966. Dříve vlastník celoplošného Radia Impuls, nejposlouchanější komerční stanice v ČR.V roce 1998 nečekaně uspěl v liceněních řízeních o frekvence Radia Alfa. Počátkem roku 2002 prodal 66 procentní podíl v licencované společnosti německé firmě Eurocast.

 

Vlastní: Londa s.r.o. ->


Radovan Vaškovič (ČR)

Životopis: Narozen v roce 1958. V roce 1992 společně se dvěma Iry spustil v Praze Radio Kiss 98fm. V druhé polovině devadesátých let jejich společnost Radio Investments expandovala i do dalších regionů. V roce 1995 vzniklo v Brně Kiss Hády a v Plzni Kiss Proton, následujícího roku v Ostravě Kiss Morava, v roce 1999 ve Zlíně Kiss Publikum a následně další Kiss rádia v Kutné Hoře, Táboře, Liberci, Pardubicích a českých Budějovicích. Pod křídla sítě Kiss se se svým rockovým rádiem Beat uchýlil i Karel Kasal.

 

Vlastní: Kiss98fm, Kiss Hády, Kiss Morava, Kiss Publikum, Kiss Proton, Kiss Jižní čechy, Kiss FM, Radio Beat

 

Sebastian Pawlowski (Švýcarsko)

Životopis: Narozen 27. července 1967 v Mnichově. Pochází z významné podnikatelské rodiny. Studoval na prestižních vysokých školách v Německu a ve švýcarsku. Od roku 1993 žije v Praze. Dnes je mediálním magnátem a realitním investorem. Osobně se zná s mnoha politiky včetně prezidenta Václava Klause nebo bývalého primátora Prahy Jana Kasla.

Pouze vydává: Mediacop ->

 

František Savov (ČR)

Vlastní: Vydavatelství  Mladá Fronta -> E15, Euro, Maminka, Moje Psychologie, Lidé a země, Strategie, MF TV -> TV Metropol

 

Rodiny Arnold, Betz, Droste a Wenderoth (Německo)

Vlastní: Vydavatelství a nakladatelství Rheinisch-Bergische Druckerei und Verlagsgesellschaft ->

Aktualizováno Středa, 09 Listopad 2016 14:22 Přečteno: 24049 krát
 

Comments   

 
0 #3 Helena 2015-11-13 13:12
já za tyhle informace taky děkuju...veřejn oprávní TV taky někdo "spoluvlastní" nebo je to opravdu čistý???
Quote
 
 
+1 #2 Jirka 2013-09-26 06:12
Díky za tuto stránku. Člověk by měl vědět, odkud pocházejí informace, které čte a poslouchá. Díky i za to, že se článek aktualizuje. trochu bych to rozvedl, ale já nemám přístup ke všem informacím.
Quote
 
 
+3 #1 Martin 2013-02-18 13:57
Jen dodávám, že všechny informace jsou vzhledem k tomu, jak rychle se nekdy vlastnicke struktury měni, bez záruky..

Temer všechny tituly také mají složitější vlastnickou strukturu než jednhoho konkrétního člověka, tento článek je ale koncipován tak, aby představil právě lidi v pozadí. To znamená, že když uvádím "vlastní" myslím tím většinou "spoluvlastní" :)

Budu velice rád za připomínky a opravy. Případné nepřesnosti, na které mě upozorníte, rád okamžitě opravím.

Díky
Martin
Quote
 

Váš komentář


Security code
Jiný obrázek

Poslední komentáře

  • Vlastníci českých médií

    Helena 13.11.2015 13:12
    já za tyhle informace taky děkuju...veřejn oprávní TV taky někdo ...

    Číst dále...

     
  • Na stará kolena

    Helena 13.11.2015 12:49
    to je teda síla!!! uplně se tak vidim :-(

    Číst dále...

     
  • Dokola

    Helena 13.11.2015 12:46
    moooc hezká básnička, hlavně ten začátek!

    Číst dále...